Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza statického a dynamického namáhání stávající rozvodny 110 kV pro zvýšení zkratové odolnosti
Balák, Dušan ; Škapa, Milan (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtem statického a dynamického namáhání trubkových a lanových vodičů v rozvodnách VVN v souladu s normami ČSN EN 60865-1 ed. 2 a ČSN EN 50341-1 ed. 2. Výpočty jsou provedeny pomocí vytvořeného programu v aplikaci MS Excel, s přihlédnutím na aplikaci výpočtu v podnikových norem. V úvodu jsou rozebrány konstrukce rozvoden VVN a dále je popsáno metodické řešení postupu výpočtu. Praktický výpočet je aplikován na rozvodnu R110 kV Dluhonice, kde je nutné vzhledem k novým plánovaným provozním podmínkám, ověřit její dostatečnou zkratovou odolnost. V závěru práce je rozebrán vliv pérové konstanty konstrukcí na výsledné velikosti sil namáhající lanové vodiče při zkratech. Důležitým přínosem je vytvořený program, který má pomoci projektantům při návrzích rozvoden VVN.
Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce
Hajniš, Jan ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Titul a jméno autora: Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 70 + přílohy Počet příloh: cca 40 Rok obhajoby: 2012 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní bakalářské práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze.
Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce
Hajniš, Jan ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Titul a jméno autora: Bc. Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 100 + přílohy Počet příloh: cca 340 Rok obhajoby: 2014 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní diplomové práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce se zaměřením na stav konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze.
Konstrukce stendu pro dynamické testování protéz dolních končetin
Taufer, Tomáš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
V této práci je popsán návrh a realizace testovacího zařízení pro dynamické testy protéz chodidel zhotovených metodami Rapid Prototypingu (RP). Hlavním cílem návrhu bylo napodobit reálné zátěžné podmínky při chůzi, čehož bylo dosaženo kyvným pohybem protézy uvnitř rámu zařízení při současném zatěžování paty a špičky. Dále pak mohou být zátěžné členy vyměněny a zařízení může sloužit i jako tester chůze po nakloněné rovině. Výstupem této práce je plně funkční experimentální zařízení. Součástí je vypracovaný řídící program s možnostmi nastavitelných parametrů zkoušky. Výsledek zkoušky spočívá v jednoznačném určení, zda protéza vydržela nastavený počet cyklů při daných parametrech zkoušky. Oblast vývoje protéz aditivní metodou je zatím mladá. Vyniká zejména různými druhy materiálů, designu, strukturou protézy a rychlým procesem výroby. Toto zařízení tak dává možnost testovat a zjišťovat jejich únavové vlastnosti a odolnost vůči porušení.
Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce
Hajniš, Jan ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Titul a jméno autora: Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 70 + přílohy Počet příloh: cca 40 Rok obhajoby: 2012 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní bakalářské práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze.
Analýza statického a dynamického namáhání stávající rozvodny 110 kV pro zvýšení zkratové odolnosti
Balák, Dušan ; Škapa, Milan (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtem statického a dynamického namáhání trubkových a lanových vodičů v rozvodnách VVN v souladu s normami ČSN EN 60865-1 ed. 2 a ČSN EN 50341-1 ed. 2. Výpočty jsou provedeny pomocí vytvořeného programu v aplikaci MS Excel, s přihlédnutím na aplikaci výpočtu v podnikových norem. V úvodu jsou rozebrány konstrukce rozvoden VVN a dále je popsáno metodické řešení postupu výpočtu. Praktický výpočet je aplikován na rozvodnu R110 kV Dluhonice, kde je nutné vzhledem k novým plánovaným provozním podmínkám, ověřit její dostatečnou zkratovou odolnost. V závěru práce je rozebrán vliv pérové konstanty konstrukcí na výsledné velikosti sil namáhající lanové vodiče při zkratech. Důležitým přínosem je vytvořený program, který má pomoci projektantům při návrzích rozvoden VVN.
Konstrukce stendu pro dynamické testování protéz dolních končetin
Taufer, Tomáš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
V této práci je popsán návrh a realizace testovacího zařízení pro dynamické testy protéz chodidel zhotovených metodami Rapid Prototypingu (RP). Hlavním cílem návrhu bylo napodobit reálné zátěžné podmínky při chůzi, čehož bylo dosaženo kyvným pohybem protézy uvnitř rámu zařízení při současném zatěžování paty a špičky. Dále pak mohou být zátěžné členy vyměněny a zařízení může sloužit i jako tester chůze po nakloněné rovině. Výstupem této práce je plně funkční experimentální zařízení. Součástí je vypracovaný řídící program s možnostmi nastavitelných parametrů zkoušky. Výsledek zkoušky spočívá v jednoznačném určení, zda protéza vydržela nastavený počet cyklů při daných parametrech zkoušky. Oblast vývoje protéz aditivní metodou je zatím mladá. Vyniká zejména různými druhy materiálů, designu, strukturou protézy a rychlým procesem výroby. Toto zařízení tak dává možnost testovat a zjišťovat jejich únavové vlastnosti a odolnost vůči porušení.
Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce
Hajniš, Jan ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Titul a jméno autora: Bc. Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 100 + přílohy Počet příloh: cca 340 Rok obhajoby: 2014 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní diplomové práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce se zaměřením na stav konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.